Acest site foloseşte cookie-uri. Prin continuarea navigării în site, accepți modul în care folosim aceste informaţii.

Prezentare

Asociatia Administratorilor de Fonduri – A.A.F. (fosta UNOPC pana in mai 2008), este organizatia profesionala independenta neguvernamentala a operatorilor din industria Organismelor de Plasament Colectiv (O.P.C) din Romania care reuneste:

  • 19 societati de administrare a investitiilor (S.A.I.) care administreaza 81 fonduri deschise de  investitii (O.P.C.V.M.) si 24 fonduri inchise de investitii (A.O.P.C.)
  • 4 Societati de Investitii Financiare (S.I.F) foste Fonduri ale Proprietatii Private;
  • Fondul Proprietatea;
  • 4 banci depozitare ;

La Adunare Generala a Membrilor EFAMA, desfasurata la Copenhaga in perioada 21- 22 iunie 2007, A.A.F. a fost primita ca membru cu statut de observator in cadrul EUROPEAN FUND AND ASSET MANAGEMENT ASSOCIATION, pentru ca in luna iunie 2009 sa devina membru EFAMA cu drepturi depline.
Asociatia este condusa de un Consiliu Director, compus din Presedinte, Vicepresedinte si cinci membri.

PREZENT
2008

UNOPC isi schimba numele

in luna mai 2008 UNOPC isi schimba numele in Asociatia Adminsitratorilor de Fonduri – A.A.F.

2002

Recastigare a increderii

intre 2000-2002 perioada de recastigare a increderii investitorilor, de restructurare de portofoliu si totodata de relansare a noi fonduri cu specific monetar sau de actiuni;

2000

A doua criza

a doua criza a fondurilor (colapsul FNI) in mai 2000;

1999

Listarea SIF-urilor

Incepand cu 1 noiembrie 1999, SIF-urile au inceput sa fie listate pe Bursa de Valori Mobilare Bucuresti, devenind in scurt timp vedete ale Bursei.

1998

Relansarea fondurilor deschise

relansarea fondurilor deschise de investitii dupa 1998 si aparitia a noi fonduri deschise de investitii;

1994

Prima criza

prima criza a fondurilor (prabusirea FMOA in 1994) ca urmare a supraevaluarii unor active, lipsei de instrumente de investitii si a reglementarilor juridice.

1996

Infiintare

UNOPC a fost infiintata in luna martie 1996 cu sprijinul Booz Allen& Hamilton-SUA

INFIINTARE


  • Să promoveze conceptul de investiţie colectivă în valori mobiliare precum si activitatea membrilor săi;
  • Să contribuie la organizarea si activitatea membrilor astfel încât acestea să corespundă normelor şi standardelor naţionale şi internaţionale în domeniu;
  • Să contribuie la formarea şi dezvoltarea cadrului organizatoric, legislativ şi profesional general care să asigure îmbunătăţirea activităţii membrilor;
  • Să contribuie la asigurarea cunoaşterii de către investitori şi de către publicul larg a activităţii, a drepturilor, avantajelor şi riscurilor legate de activitatea desfăşurată de către membri;
  • Să dezvolte şi Să ridice standardele profesionale pentru membrii Uniunii; Să asigure un înalt nivel de calificare profesionala a personalului angajat al membrilor Uniunii, compatibil cu standardele de calificare la nivel internaţional;
  • Să stabilească şi Să dezvolte legături cu organizaţii guvernamentale sau neguvernamentale interne şi externe, în scopul promovării schimbului de vederi si de experienţă în domeniu şi pentru promovarea pieţei de capital şi a investiţiilor mobiliare colective în România.

01

Remodelarea A.A.F. ca organizatie in ceea ce priveste viziunea si misiunea ei pe piata interna si cea a Uniunii Europene;

02

Dezvoltarea pietei de profil, insusirea si popularizarea normelor Uniunii Europene in domeniu, sporirea increderii investitorilor individuali si institutionali in industria fondurilor;

03

Afirmarea A.A.F. ca organism puternic de formare si perfectionare a specialistilor din industrie.